Шульга Юлія Вікторівна
Закінчила КДПУ імені В. Винниченка у 2001 р.
2001 - 2005 рр. -Олександрівська ЗШ І-ІІІст.
З 2006 р. - Злинська ЗШ № 2 І-ІІІст.
Проблема, над якою працює вчитель: Виховання ціннісного ставлення до людей
Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими
Оскар Уайльд
Нормативно-правова база з питань патріотичного виховання
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (Додаток до Наказу МОН України від 16. 06. 2015 р. №641) .doc
Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах (Додаток до Наказу МОН України від 16.06.2015 р. № 641.docx
Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді(Додаток до Наказу МОН України від 16.06.2015 року №641).doc
Наказ МОН від 28.05.2015 року "Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді".pdf
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2015)
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання молоді
Про затвердження плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об'єктів культурної спадщини
Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»;
Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»;
Указ Президента України від14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»;
Указ Президента України від 24.09.2014 № 744 «Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності»;
Стратегія державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затверджена Указом Президента України від 24 березня 2012 року № 212;
Концепція допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді, схвалена Указом Президента України від 25 жовтня 2002 року № 948;
Постанова Кабінету Міністрів України від 28.01.2009 № 41 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки»;
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 № 1494 «Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини»;
Доручення Кабінету Міністрів України від 05.05.2009 № 22966/1/1-09 та План організації виконання положень Указу Президента України від 27.04.2009 № 272 «Про проведення Всеукраїнської молодіжної акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти»;
Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена наказом Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства освіти і науки України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009 № 3754/981/538/49;
Наказ Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді»;
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»;
Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-412 «Про проведення Уроків мужності»;
Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 № 1/9-376 «Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році»;
Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.08.2012 № 1/9-557 «Про методичні рекомендації з громадянської освіти та виховання у навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році»
Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 27.07.12 № 1/9-530 «Щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи».
Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 н.р
http://yandex.ua/clck/jsredir?
Орієнтири виховання
http://yandex.ua/clck/jsredir?from=yandex.ua%3Byandsearch%3Bweb%3B%3B&text=&etex
Виховна
система класу як спосіб організації життєдіяльності класного колективу
ПЛАН
I. Необхідність і важливість використання системного
підходу до виховання школярів.
II. Основні компоненти виховної системи класу.
1.Індивідуально-груповий компонент.
2.Ціннісно-орієнтаційний компонент.
3.Функціонально-діяльнісний компонент.
4.Просторово-часовий компонент.
5.Діагностично-аналітичний компонент.
III. Етапи розвитку виховної системи класу.
IV. Ефективність функціонування виховної системи
класу.
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: виховна система класу, елементи
виховної системи класу, гуманістичні цінності.
Досвід
кращих шкіл України дає переконливі підстави для необхідності збереження і
дальшого розвитку системного підходу до виховання. Мова йде про створення в
кожній школі спеціальної виховної системи, яка тісно пов’язана з навчальним
процесом, але має свої специфічні функції та структуру. Не випадково в
державній національній Програмі «Освіта» створення в кожній школі власної
виховної системи розглядається як один з «основних шляхів реформування
виховання». У багатьох школах спроби використання виховних систем виявляються
вдалими—педагогічний процес стає більш спрямованим, керованим і, що
найважливіше, ефективнішим.
Закономірно,
що в тих освітніх закладах, де побудована й успішно функціонує виховна система
в цілому, з’являється бажання створити виховні системи в навчальних класах,
групах.
Побудова
виховної системи є не тільки суб’єктивним бажанням класного керівника,
вихователя, але й необхідністю.
Що ж таке
виховна система класу? З яких елементів і компонентів вона складається?
Виховна
система класу - це спосіб організації життєдіяльності та виховання членів
класного співтовариства, що становить цілісну й упорядковану сукупність взаємодіючих
компонентів і сприяє розвиткові особистості та колективу.
Виховна
система класу-це досить складне соціально-педагогічне явище, що складається з
великої кількості елементів.
Аналіз основних компонентів
виховної системи класу.
ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ
ТА ЕЛЕМЕНТИ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ КЛАСУ
I.
Індивідуально-груповий
1.Класний
керівник.
2.Учні
класу.
3.Батьки
учнів.
4.Педагоги
та інші дорослі, що беруть участь у виховному процесі та життєдіяльності
класного колективу.
II. Ціннісно
орієнтаційний
1.Цілі та
завдання виховання.
2.
Перспективи життєдіяльності класного співтовариства.
3. Принципи
побудови виховної системи і життєдіяльності класу.
III.
Функціонально-діяльнісний компонент
1.
Системоутворюючий вид
діяльності,
форми і методи організації спільної діяльності та спілкування.
2. Основні
функції виховної системи.
3.
Педагогічне забезпечення і самоврядування життєдіяльності
класного
співтовариства.
IV.
Просторово-часовий компонент
1.
Емоційно-психологічне, духовно-моральне і предметно-матеріальне середовище.
2. Зв’язки і
стосунки класного співтовариства з іншими спільнотами дітей і дорослих.
V.
Діагностико-аналітичний компонент
1. Критерії
ефективності виховної
системи.
2. Методи та
прийоми вивчення результативності виховної
системи.
3. Форми і
способи аналізу, оцінювання та інтерпретації отриманих результатів.
ПЕРШИЙ
КОМПОНЕНТ- індивідуально-груповий, має виняткову важливість. По-перше, саме
члени класного співтовариства-учні, педагоги, батьки, маючи суб’єктивні повноваження,
вирішують, яку виховну систему створювати, як її моделювати, яким чином система
має функціонувати. По - друге, сенс і доцільність цієї діяльності щодо
створення виховної системи обумовлені потребою в змінах індивідуальних і
групових характеристик цього компонента і складових його елементів.
Головна роль
у побудові, забезпечення функціонування та розвитку виховної системи класу
належить класному керівникові чи вихователю. Його життєво-ціннісні орієнтації,
педагогічні погляди і позиція, інтереси і захоплення є найістотнішими
системоутворюючими чинниками.
Дуже часто
доводиться бачити: якщо основу особистості класного керівника(вихователя)
складають гуманістичні цінності, то такі ж ціннісні орієнтації переважають і в
класному колективі. Не випадково при зміні класного керівника зазнає значних
змін виховна система цього класу. Нерідко відсутність теоретичних знань і
практичних умінь з використання системного підходу в педагогічній діяльності,
недостатній розвиток системного мислення не дозволяють досягти бажаного
результату.
Вихователю
необхідно побачити і зрозуміти специфічні риси класного співтовариства,
визначити рівень розвитку учнівського колективу, сформованості в ньому
міжособистісних стосунків і спільної діяльності, щоб потім мати можливість
обрати найбільш оптимальний шлях, форми і засоби побудови виховної системи.
ДРУГИЙ
КОМПОНЕНТ виховної системи класу-ціннісно-орієнтаційний. Підкреслюючи
суттєву значущість цього компонента, вчені називають його ціннісно-смисловим
ядром системи. А от практики-вихователі, на жаль, часто недооцінюють важливість
цього компонента, тому в планах роботи можна виявити недостатньо продумані і
обґрунтовані цілі або зовсім їхню відсутність.
Не
піддаються аналізу ціннісні орієнтації класного співтовариства і його членів.
Через це педагогічна діяльність носить хаотичний, спонтанний характер і веде до
невтішних наслідків у процесі розвитку і формування учнівського колективу.
Виховання
без цілі не буває. Вихователь повинен про це пам’ятати і приділяти більш пильну
увагу цілепокладанню.
ТРЕТІЙ
КОМПОНЕНТ виховної системи класу - Функціонально-діяльнісний. Він виконує
роль головного системоутворюючого чинника, який забезпечує упорядкованість і
цілісність виховної системи,
функціонування
і розвиток її основних елементів і зв’язків. Його основу становить спільна
діяльність та спілкування членів класного співтовариства. Вибір
системоутворюючого виду діяльності залежить, насамперед, від інтересів та
потреб учнів, потенційних можливостей класного керівника, від типу навчального закладу та
його структурних підрозділів.
ЧЕТВЕРТИЙ
КОМПОНЕНТ виховної системи-просторово-тимчасовий. Кожна виховна система
має середовище-свій життєвий простір, в якому здійснюється спільна діяльність і
спілкування членів класного колективу, розвиваються міжособистісні та ділові
стосунки, формуються індивідуальні та групові ціннісні орієнтації. Відомо, що
вихователь старається створити у класному колективі духовно багату і морально
чисту, порівняно із навколишнім соціумом, атмосферу. Проте, це зовсім не
означає, що виховна система повинна бути закритою з обмеженими зовнішніми
зв’язками і стосунками.
Як показують
наслідки дослідно-експериментальної роботи, процес розвитку
загальношкільної і класних виховних систем протікає успішніше, якщо створення
загальної системи освітнього закладу передує модулюванню виховних систем його
структурних підрозділів.
П’ЯТИЙ - діагностико-аналітичний компонент.
Класному керівнику набагато простіше знайти свою
нішу у виховному просторі, якщо йому будуть відомі ціль, завдання, принципи й
основні напрями, форми і засоби побудови життєдіяльності і виховного процесу в
загальноосвітній школі. Останнім часом вихователі намагаються відмовитися від
виміру результатів виховної діяльності «на око» і прагнуть опанувати
діагностичні прийоми і мету дослідження ефективності навчально-виховного
процесу.
Класному керівнику складно визначити критерії
результативності виховної роботи, знайти і коректно використати методики
вивчення, правильно опрацювати, оцінити отримані результати.
Вихователь
потребує допомоги вчених і методистів.
На думку
дослідників цієї проблеми «мірилом» ефективності функціонування класної
виховної системи можуть бути такі критерії:
--вихованість
учнів;
--захищеність
і комфортність дитини у класі;
--задоволеність
учнів та їх батьків життєдіяльністю класу;
--сформованістю
класного колективу, репутацією класу.
ЛІТЕРАТУРА:
1.Концепція виховання дітей та молоді у національній
системі освіти.(Інформаційний збірник
наказів МО України - 1996р. - №13.
2.Красовицький М. Ю. Виховна робота в школі: досвід і
проблеми - К. ; Рад. школа. 1992.
3.Державна національна Програма «Освіта» (Україна ХХI
століття) Київ, 1994.
4.Концептуальні основи закладів нового типу.
Методичний посібник. - Київ, 1996.
5.Макаренко А.С. Деякі висновки з педагогічного
досвіду. Твори в 7 томах - т. 5. -К.;
Рад. школа. 1954.
6.Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві. Вибр. твори
в 5 т. - т. 2. - К.; Рад. школа, 1976
На формування
та розвиток людини впливає багато чинників: об’єктивних і суб’єктивних,
природних і суспільних. Не останнє місце в цьому процесі належить школі,
класному колективу, вчителям.
Класний
керівник повинен допомогти своїм вихованцям підготуватися до різних життєвих
ситуацій, навчити бути цілеспрямованими і сильними, розуміти себе й
інших, творчо підходити до вирішення проблем, навчити товаришувати, любити,
виживати у важкому сьогоденні і цінувати своє життя.
Тому як класний керівник ставлю перед собою
такі завдання:
1.Формувати в
учнів високі моральні якості.
2.Виховувати
культуру поведінки.
3.Проводити
заходи, що сприяють зміцненню здоров’я дітей.
4.За потреби
організовувати моральну та навчальну допомогу учням.
5.Будувати
взаємини з учнями та батьками на демократичних засадах, співробітництві.
6.Організовувати
суспільно корисну працю школярів.
7.Формувати громадянську активність, любов до
народу, держави.
Виховання учнів
здійснюю за основними орієнтирами: ціннісне ставлення до суспільства і держави,
ціннісне ставлення до праці, ціннісне ставлення до себе, ціннісне ставлення до
культури і мистецтва, ціннісне ставлення до людей, ціннісне ставлення до
природи.
З цією метою
проводжу різноманітні виховні заходи: години спілкування, тренінги, диспути,
конкурси, подорожі, свята, калейдоскопи, усні журнали тощо. Перевагу надаю
активним формам організації виховного процесу. Вони дають стійкі результати,
адже учні самі доходять до висновків унаслідок власної діяльності.
зустрічі з психологом з психоло
Проблема, над якою працюю : Виховання ціннісного ставлення до людей
Не можна
сподіватися на покращення морально-етичної ситуації у країні, подолання
духовної кризи в суспільстві без відродження у молоді важливих моральних
цінностей.
Ціннісне
ставлення до людини − важлива загальнолюдська цінність. Ставлення до людей
складає основну канву людського життя, її стрижень. Те, чого варта людина,
визначається її ставленням до інших. Ціннісне ставлення до людини у школярів –
це визнання людини найвищою цінністю, що виявляється у людяності, гідності,
справедливості, толерантності, відповідальності та спонукає до відповідних
вчинків.
Стрижневою категорією ціннісного ставлення до людей виступає людяність. Людяність –
у межах моральної свідомості - це знання правил поведінки та спілкування в
школі, вдома, на вулиці, в громадських місцях. Уявлення про „добро” як життєву
цінність людини і „зло” як його протилежність. Усвідомлення, що людина – вища
цінність суспільства. Людяна особистість завжди проявляє інтерес до іншої
людини, несе благо, благополуччя і радість іншим, дотримується правил
поведінки, відчуває радість і горе інших, співрадіє, співпереживає... Людяна
особистість вміє: спілкуватися без роздратувань і грубощів; намагається
втішити, розрадити оточуючих, безкорисливо допомагає іншим; не бере участі в
мобінгу (фізичному і психічному цькуванні більш слабких дітей).
За своєю
суттю у вихованні ціннісного ставлення до людини важливе значення займає
людська гідність. Гідність – визначає особливе моральне ставлення
людини до себе, що виявляється в усвідомленні своєї самоцінності і моральної
рівності серед людей; ставленні до людини, в якому визнається її
безумовна цінність. Основні ознаки і прояви поваги до людини та її гідності – це:
бажання виявляти повагу до людини, вимогливість у ставленні до себе та інших,
емоційне переживання власної гідності, визнання прав кожної людини, вміння
об’єктивно оцінювати себе (самокритичність) та інших, визнання досягнень інших
людей та своїх власних, вміння відстоювати власну гідність. Однак буває важко
вирішувати конфлікти, сперечатись без образ, доводити свою правоту з гідністю,
поступатися з доброї волі, і не завжди ми самі протестуємо проти приниження
власної гідності. Все це спонукає нас до виховання у дітей почуття людської
гідності.
Справедливість полягає
в усвідомленні загального співвідношення цінностей, благ та конкретний
розподіл їх між індивідами, належний порядок людського співжиття, що відповідає
уявленням про сутність людини і її невід’ємні права. Під справедливістю
розуміється вид міжособистісної взаємодії, що ґрунтується винятково на
значущості справ (чи поведінки) суб’єктів взаємодії. Кожна людина визнає
справедливість необхідною, що є свідченням її високої суб’єктивної ціни для індивіда
. Справедливими вважають не тільки тих, хто має уявлення про справедливість,
чесність, обов’язок, а й тих, хто прагне ставитись справедливо до всіх
незалежно від власних уподобань, ніколи не обманює, виступає проти насильства,
зла, несправедливості.
Толерантність характеризується
здатністю ставитися з терпінням до інтересів, переконань, вірувань, звичок і
поведінки оточуючих. Толерантність проявляється у повазі до кожної
людини: дитини і дорослих, близьких і незнайомих. Вона передбачає стриманість у
словах і діях, вміння визнавати свої помилки у ставленні до інших.
Толерантність передбачає гуманне ставлення до людей іншої національності,
віросповідання, різного світогляду. Толерантна людина завжди зважає на думки
інших, не насміхається і не кривдить інших. Ця моральна якість є запорукою
успішного самовираження і самореалізації особистості, що сприяє підняттю і
перетворенню її в найвищу цінність.
Важливим показником ціннісного ставлення до людини виступає відповідальність, що
виявляється у її ставленні до обов’язків даного слова, певних зобов’язань тощо.
Відповідальність може бути реалізованою за умови свободи волевиявлення,
принциповості і рішучістю особистості, повагою до себе і людей. Відповідальна
людина усвідомлює сутність понять „обов’язок”, „відповідальність”, охоче
виконує свої обов’язки як вдома, так і в школі, вимоглива до себе та інших,
відчуває, що можна робити, а що ні, ретельно виконує свої обов’язки без
нагадувань і спонукань, дотримується слова, вміє передбачати наслідки власних
дій, міру припустимої поведінки.
Ці категорії взаємопов’язані між собою, взаємодоповнюють та взаємопроникають
одна в одну.
Намагаюся виховувати в учнів готовність допомогти іншим, толерантність, тактовність, доброзичливість, відповідальність, ввічливість.
З цією метою у 2014-2015 н.р. з учнями 5 класу було проведено низку заходів.
Планування виховної роботи з учнями 5 класу на 2014-2015 н. р.
Вересень
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Заходи
|
01.09 – 06.09
|
08.09 – 13.09
|
15.09 – 20.09
|
22.09 – 27.09
|
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Перший урок на тему: «Україна – єдина країна»
|
Година спілкування «Здорові зуби – здоров’ю любі»
|
Олімпійський урок
|
Година спілкування «Правила дорожнього руху знай, - життя і здоров’я зберігай»
|
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Вступний інструктаж з т/б
Як обійтися без травм у школі.
|
Безпека дорожнього руху
|
Профілактика суїциду
|
Обережно: кліщі
|
Масові заходи за планом школи
|
Свято Першого дзвоника
|
Виставка малюнків «Дорога помилок не прощає»
|
Виставка-конкурс квітів «Осінні фантазії»
|
Виставка робіт декоративно-прикладного мистецтва
|
Індивідуальна робота
|
Бесіда «Зовнішній вигляд школяра»
|
Поведінка на уроці
|
Підготовка до уроків
|
Відвідування занять
|
Робота з батьками
|
Обрання батьківського комітету
|
Перевірка щоденників
|
Відвідання родини Вознюка Ю.
Батьківські збори
|
Перевірка щоденників
|
Вивчення стану ефективності заходів
|
Гра «Компліменти», «Перлини характеру»
|
Вікторина «Правила дорожнього руху»
|
Соціометрична анкета
|
Тест на креативність
|
Жовтень
Ціннісне ставлення до праці
Заходи
|
30.09 - 03.10
|
06.10 - 10.10
|
13.10 - 17.10
|
20.10 - 24. 10
|
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Година спілкування "Правила вітання"
|
Бесіда "Усі професії важливі"
|
Година спілкування "Щоб навчатись було легко"
|
Диспут "Дружний колектив: який він?"
|
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Як вберегтися від отруєнь грибами
|
Безпека в Інтернеті
|
Електричний струм
|
Про шкідливі звички
|
Масові заходи за планом школи
|
День самоврядування. Свято "Роки людині до лиця"
|
Профілактика насильства в сім'ї
|
Спортивне свято "Козацькі забави"
День ЦЗ
|
Операція "Чистодвір".
Лінійка до Дня визволення України
|
Індивідуальна робота
|
Підготовка до уроків
|
Зовнішній вигляд
|
Відвідування занять
|
Поведінка на перерві
|
Робота з батьками
|
Індивідуальні бесіди
|
Перевірка щоденників
|
Відвідування родини Покладова В.
|
Індивідуальні бесіди
|
Вивчення стану ефективності заходів
|
Тест шкільної тривожності Філіпса
|
Анкета "Моє дозвілля"
|
Тренінг з міжособистісного спілкування
|
Тест "Довідайся про свій характер"
|
Листопад
Ціннісне ставлення до себе
Заходи
|
03.11 - 07.11
|
10.11 - 14.11
|
17.11 - 21.11
|
24.11 - 28.11
|
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Година спілкування "Алкоголь - небезпечний ворог організму"
|
Бесіда "Державна мова нашої Батьківщини"
|
Година спілкування "Який я ? Який ти?"
|
Бесіда "Твоє ім'я - твій друг"
|
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Правила пожежної безпеки
|
Поведінка у громадському транспорті
|
Профілактика насильства
|
Будьте обережні на залізниці
|
Масові заходи за планом школи
|
Виступ агітбригади "Ми за чисту від тютюну планету"
|
Конкурс малюнків "Хай завжди буде сонце! Хай завжди буду я!"
|
Акція "Свічка пам'яті"
| |
Індивідуальна робота
|
Зовнішній вигляд
|
Підготовка до уроків
|
Поведінка на перерві
|
Відвідування занять
|
Робота з батьками
|
Перевірка щоденників
|
Батьківські збори
|
Відвідування родини Попова А.
|
Відвідування родини Ярушевської О.
|
Вивчення стану ефективності заходів
|
Анкета "Мотивація навчання"
|
Мовознавча вікторина
|
Вікторина "Попереджений - захищений"
|
Діагностика соб'єктивного відчуття самотності
|
Грудень
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Заходи
|
01.12 -05.12
|
08.12 - 12.12
|
15.12 - 19.12
|
22.12 - 26.12
|
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Конкурс "Майбутні захисники України"
|
Година спілкування "Ми знаємо свої права"
|
Бесіда "Миколаївські свята"
|
Диспут "Обман та вигадка - одне й те саме?"
|
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Наодинці вдома
|
Про закон і право
|
Обережно: ожеледиця!
|
Щоб не зіпсувати новорічне свято
|
Масові заходи за планом школи
|
Конкурс плакатів до Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом
|
Спортивно-розважальне свято "Ми - нащадки козаків"
|
Свято Миколая
|
Робота майстерні Діда Мороза
|
Індивідуальна робота
|
Поведінка на уроці
|
Поведінка на перерві
|
Правила гігієни
|
Зовнішній вигляд
|
Робота з батьками
|
Інд. бесіди
|
Перевірка щоденників
|
Відвідування родини Мотузенко В.
|
Інд. бесіди
|
Вивчення ефективності заходів
|
Кросворд "Військова техніка"
|
Вікторина "Права дитини"
|
Анкета "Чи вважаєте ви себе культурною людиною?"
|
Опитування "Сімейні свята"
|
Січень
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Заходи
|
23.01 - 30.01
| |||
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Година спілкування "Соборність - це єдність і злагода"
| |||
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Увага! Грип!
| |||
Масові заходи за планом школи
| ||||
Індивідуальна робота
|
Поведінка на перерві
| |||
Робота з батьками
|
Інд. бесіди
| |||
Вивчення стану ефективності заходів
|
Вікторина "Символи України"
|
Лютий
Ціннісне ставлення до себе
Заходи
|
02.02 - 06.02
|
09.02 - 13.02
|
16.02 - 20.02
|
23.02 - 27.02
|
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Година спілкування "Коктейль здоров'я"
|
Гра "Чи вміємо ми спілкуватися?"
|
Подорож до країни Ввічливості та Доброти
|
Година спілкування "Життя - найвища цінність"
|
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Газ - корисний і небезпечний
|
Особиста гігієна.
Дії у надзвичайних ситуаціях |
Повторення правил дорожнього руху
|
Профілактика суїциду
|
Масові заходи за планом школи
|
Випуск газети "Шкільний вісник"
|
Вечір відпочинку "Кохання з першого погляду"
|
Захід до Дня виведення радянських військ з Афганістану
|
Фестиваль української народної пісні
|
Індивідуальна робота
|
Зовнішній вигляд
|
Правила гігієни
|
Поведінка на перерві
|
Поведінка на уроці
|
Робота з батьками
|
Інд. бесіди
|
Перевірка щоденників
|
Батьківські збори
|
Перевірка щоденників
|
Вивчення стану ефективності заходів
|
Тест "Здоров'я пішохода"
|
Анкета "Чи конфліктна я особистість?"
|
Гра "Так чи ні"
|
Складання "Правил життя"
|
Березень
Ціннісне ставлення до людей
Заходи
|
02.03 - 06.03
|
09.03 - 13.03
|
16.03 - 20.03
|
23.03 - 27.03
|
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Конкурс "Супермама"
|
Конкурс декламаторів віршів Т. Шевченка
|
Година спілкування "Про що розповів сімейний альбом"
|
Тренінг з розвитку толерантності "Твоє спілкування з однолітками"
|
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Право людини на життя, свободу, недоторканність
|
Що треба знати про хворобу Боткіна?
|
Пожежонебезпечні властивості речовин
|
Як поводитися з собакою
|
Масові заходи за планом школи
|
Святковий концерт
|
Конкурс малюнків
|
Конкурс творів, малюнків на тему "Родина - мій дім, мій оберіг"
|
Шкільний етап фестивалю "Молодь - за здоровий спосіб життя"
|
Індивідуальна робота
|
Відвідування
|
Підготовка до уроків
|
Зовнішній вигляд
|
Поведінка на перерві
|
Робота з батьками
|
Перевірка щоденників
|
Інд. бесіди
|
Відвідування родини Ляшенко Т.
|
Перевірка щоденників
|
Вивчення стану ефективності заходів
|
Вікторина за творчістю Т. Шевченка
|
Складання правил дружби
|
Квітень
Ціннісне ставлення до природи
Заходи
|
30.03 - 03.04
|
06.04 - 10.04
|
13.04 - 17.04
|
20.04 - 24.04
|
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Бесіда з елементами практичної роботи "Речі берегти - природу любити!"
|
Година спілкування "Великодні писанки"
|
Екологічний калейдоскоп
|
Урок пам'яті "Чорнобиль - наш одвічний біль"
|
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Дії при шокові й ударах
|
Як залишити шахраїв без роботи
|
Правила поведінки під час перерв
|
Догляд за шкірою
|
Масові заходи за планом школи
|
Операція "Будиночок для птахів"
|
Робота волонтерських загонів
|
Трудовий десант.
Висаджування саджанців у шкільному саду |
Реквієм "Чорнобильські дзвони"
|
Індивідуальна робота
|
Поведінка на перерві
|
Поведінка у громадських місцях
|
Зовнішній вигляд
|
Підготовка до уроків
|
Робота з батьками
|
Інд.бесіди
|
Перевірка щоденників
|
Інд. консультації
|
Батьківські збори
|
Вивчення стану ефективності заходів
|
Полагодження книжок
|
Виготовлення крашанок, шкрябанок
|
Складання пам'ятки
|
Травень
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Заходи
|
27.04 - 01.05
|
04.05 - 08.05
|
11.05 - 15.05
|
18.05 - 23.05
25.05 - 30.05 |
Основні напрямки діяльності та справи колективу
|
Конкурс-гра "Я люблю Україну"
|
Урок пам'яті "Хай вічно горить вогонь пам'яті".
Екскурсія до музею |
Диспут "Як досягти поваги в колективі?"
|
Тренінг з розвитку толерантності.
Година спілкування "Будьмо громадянами" |
Заходи з попередження дитячого травматизму
|
Про воду
|
Блискавка
|
Радість життя
|
Правила поведінки під час канікул
|
Масові заходи за планом школи
|
Операція "Турбота"
|
Участь у мітинзі
|
Вечір шкільних друзів
|
Малі олімпійські ігри
Конкурс пісні. |
Індивідуальна робота
|
Виконання д/з
|
Поведінка на уроці
|
Зовнішній вигляд
|
Поведінка у громадських місцях
|
Робота з батьками
|
Консультації
|
Інд. бесіди
|
Перевірка щоденників
|
Інд. бесіди
|
Вивчення стану ефективності заходів
|
Вікторина
|
Складання пам'ятки
|
Твір
|
Адаптація п’ятикласників
Перехід з
молодшої школи в середню – важливий момент у житті школяра. У 5 класі для дітей
багато що виявляється новим:
-учителі,
-форма навчання,
-кабінетна
система,
-збільшується
навантаження,
-нові вимоги
тощо.
Крім того,
відбуваються фізіологічні зміни, психологічні новоутворення раннього
підліткового віку; з’являються особистісні проблеми.
Усі ці зміни
викликають напруження психіки дитини, що може призвести до перевтоми, високого
рівня тривожності, труднощів у соціально-психологічній адаптації.
З метою
вивчення процесу адаптації п’ятикласників було сплановано і проведено
наступні заходи:
1. Психологічне
обстеження( рівень самооцінки, соціометричний статус, емоційне самопочуття,
навчальна мотивація).
2. Батьківські
збори на тему «Адаптація п’ятикласників».
3. Анкетування
батьків.
4. Класні
години на теми «Дружний колектив: який він?», «Щоб навчатись було легко…».
5. Тест
на креативність.
6. Тест
«Типи учнів за особливостями сприйняття».
7. Індивідуальні
бесіди з учнями та батьками.
8. Бесіди
з учителями-предметниками, які викладають у 5 класі.
Під час
соціометричного обстеження було виявлено двох лідерів у колективі: Покладова В.
і Мотузенко В. Усі інші діти – товариші. Ізольованих та зневажених у класі
немає. Хоча , у той же час, класний колектив діти порівнюють із сипучим піском:
усі разом і водночас кожний сам по собі. Під час перерв однокласники часто
конфліктують, ображають один одного. У процесі анкетування 6 із 7 батьків
зазначили, що їх дитина досить часто скаржиться на товаришів по класу,
ображається на них.
Тому
необхідно згуртовувати учнів через різноманітні доручення, спільну турботу про
престиж класу(зовнішній вигляд, успіхи у навчанні, участь у святах, конкурсах).
З цією метою було також проведено диспут на тему «Дружний колектив: який він?»
Учні самі запропонували поради, які допоможуть колективу стати більш дружним,
згуртованим.
У результаті
проведення інтегральної самооцінки особи серед п’ятикласників було виявлено
такі показники: завищену самооцінку має Ярушевська О.(характерна зарозумілість,
нетактовність, переоцінка своїх можливостей, недооцінка чужих);високу
самооцінку мають Демченко О., Ляшенко Т.(упевненість у своїх силах, прагнення
до успіхів у різних видах діяльності); середню самооцінку мають Мотузенко
В., Покладов В.(активність, товариськість, оптимізм); занижену самооцінку має
Попов А.(невпевненість у собі, сором’язливість, тривожність).
Тест
шкільної тривожності Філіпса показав, що у таких учнів, як Ляшенко Т., Вознюк
Ю., Попов А. підвищений рівень тривожності. Зокрема, виявлено, що у Вознюка Ю.
100% низька фізіологічна опірність стресові( особливості психофізіологічної
організації, які знижують здатність дитини пристосовуватися до ситуацій
стресового характеру, що підвищує ймовірність неадекватного, деструктивного
реагування на тривожний чинник середовища).
Під час
роботи з такими учнями потрібно дотримуватися певних правил:
1. Уникати
змагань, видів робіт, що враховують швидкість виконання.
2.Не порівнювати дитину з оточуючими.
3. Сприяти підвищенню самооцінки, частіше хвалити, але так, щоб
дитина знала, за що.
4.Частіше звертатись до дитини на ім’я.
5.Бути у всьому прикладом для дитини.
6. Не висувати до дитини завищених вимог.
7. Намагатися робити якнайменше зауважень.
8. Застосовувати покарання лише у крайніх випадках.
9. Не принижувати дитину, караючи її.
Анкетування
«Навчальна мотивація» дало можливість зробити висновки, що для більшості учнів
важливі як зовнішні, так і внутрішні чинники навчання. Лише Покладов В. надає
перевагу зовнішнім чинникам(подобається отримувати гарні оцінки, щоб похвалили
батьки), а Мотузенко В. – внутрішнім (хоче бути розумною, цікаво вчитися, хоче
знати більше).
Усі учні класу
мають гарну пам’ять, що допомагає їм краще засвоювати навчальний матеріал.
Труднощі в навчанні виникають у ПоповаА., Демченка О.
(Ці учні дуже повільно читають, пишуть, тому не встигають виконувати завдання
разом з однокласниками).Із багатьох предметів дані учні мають оцінки
початкового рівня.
Не на повну
силу працюють на уроках Покладов В., Ярушевська О.
Часто
приходять на заняття без підручника чи зошита Ярушевська О., Покладов В.,
Демченко О., Попов А.
Діти не
завжди виконують домашнє завдання. Тому з учнями та батьками проводяться
відповідні бесіди, робляться записи до щоденників.
Зі школярами
проведено тест на креативність. У результаті виявлено, що 4 учнів – Мотузенко
В., Демченко О., Ляшенко Т., Покладов В. мають середній рівень креативності.
Ярушевська О., Попов А. –низький. Тому потрібно розвивати творчі здібності
учнів( пропонувати завдання творчого характеру на уроках мови, літератури,
образотворчого мистецтва).
Активну
участь у справах класу і школи беруть Мотузенко В., Ляшенко Т. Діти відвідують
гурток «Мистецтво спілкування», Ярушевська О. – спортивний гурток з дзюдо.
До вчителів
учні ставляться з повагою.
Є діти, які
часто порушують поведінку під час перерви та на уроках: Попов А., ЯрушевськаО,
Демченко О., Покладов В., Вознюк Ю. З цими учнями та їх батьками проводяться
бесіди з метою підвищення рівня вихованості школярів.
Висновок:
Учні 5 класу ще не повністю пристосувалися до навчання в середній школі. Вони
потребують моральної та навчальної допомоги і підтримки. Необхідно продовжувати
роботу над формуванням колективу, намагатися не перевантажувати дітей, давати
їм конкретні доступні завдання; контролювати підготовку до уроків та поведінку;
підтримувати зв’язок з батьками.
Мої педагогічні заповіді
1. Не обманюй.
2.Не приховуй правди
3.Не давай можливості підозрювати себе в упередженості, необ'єктивності, ворожості.
4.Не відходь від намічених завдань і мети.
5.Будь прикладом для учнів.
6.Завжди будь доброзичливим.
7.Умій керувати емоціями,
8.Не вимагай від дитини неможливого, будь терплячим.
9.Підтримуй кожне досягнення учня, хвали, не бійся перехвалити.
10.Не забувай свого кредо: доброта, довіра, увага, терпіння, толерантність.
Вислови відомих людей про виховання дитини
Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.
О.Уайльд
Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учня, він - досконалий учитель.
Л. Толстой
Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.
Т. Фулпер
Учень ніколи не перевершить учителя, якщо бачить у ньому зразок, а не суперника.
В. Бєлінський
Після хліба найважливіше для народу - школа.
Ж. Дантон
Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш.
Арабське прислів’я
Чим більше знаєш, тим більше можеш.
Е. Абу
Учітеся, брати мої, думайте, читайте.
Т. Шевченко
Освіта - скарб; праця - ключ до нього.
П. Буаст
Неможливо виростити повноцінну людину без виховання в ній почуття Прекрасного.
Р. Тагор
Крапля довбає камінь не силою, а частим падінням, так людина стає вченою не силою, а частим читанням.
Овідій
Виховання - велика справа: воно вирішує долю людини.
В. Бєлінський
Я зробив усе, що міг; хай хто може, зробить краще.
Овідій
Я бажав би, щоб смерть застала мене за роботою в полі.
М. Монтень
Уранці, коли пробуджуєшся, спитай себе: «Що я маю зробити?» Увечері, перше ніж заснути: «Що я зробив?»
Піфагор
Соромно людині, якщо їй радять у працелюбності наслідувати мурашку, подвійно соромно, якщо вона цієї поради не дотримується.
Талмуд
Лиш праця світ таким, як є, створила. Лиш в праці варто і для праці жить.
І. Франко
Кожна людина народжується для якогось діла.
Е. Гемінґвей
І я бачив - нема чоловікові кращого, як ділам своїм радіти, бо це доля його!
Старий Завіт (Екл. 3. 22)
Хто навчає і не виконує того, чого навчає, схожий на курку, яка, маючи крила, не літає.
Східна мудрість
Тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є.
А. Чехов
Дитина, яка терпить менше образ, виростає людиною, яка більше усвідомлює свою гідність.
М. Чернишевський
Вихователь не чиновник, а якщо він чиновник, то він не вихователь.
К. Ушинський
Люди, розбещені в дитинстві, зберігають особливий відбиток до кінця життя.
І. Тургенев
Дітей не відлякаєш суворістю, вони не переносять тільки брехні.
О. Толстой
Усяка школа славна не числом, а славою своїх учнів.
М. Пирогов
Немає настільки поганої людини, яку б добре виховання не зробило кращою.
В. Бєлінський
Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.
А. Барбюс
Ліниві завжди бувають людьми посередніми.
Вольтер
"Кожне слово вихователя повинно нести в собі добро, справедливість, красу – в цьому суть наших повчань. У цій справі немає дрібниць. Одне ваше слово може зруйнувати в дитини віру у вас як вихователя, збентежити дитячу душу".
В. О. Сухомлинський.
"Найкращий учитель для дитини той, хто духовно спілкується з нею, забуває, що він учитель, і бачить у своєму учневі друга, однодумця. Такий учитель знає найпотаємніші куточки серця свого вихованця, і слово в його устах стає могутнім знаряддям впливу на особистість, яка розвивається".
В. О. Сухомлинський.
"Справжній вихователь повинен бути попередником між школою, з одного боку, і життям і наукою – з другого".
К. Д. Ушинський.
"... Учитель – це той, хто виховує і викохує нашу зміну, це той, хто вкладає в маленькі голівки наших дітей найвищі ідеали людства, прищеплює їм любов до життя і до праці, прекрасне почуття колективу, честь і мужність, ясність у поглядах, безмежну жадобу до знань".
М. Т. Рильський.
"Від педагога залежить, чим стане серце дитини – ніжною квіткою чи засушеною корою. Заповітна мрія кожного мислячого педагога – щоб серце вихованця було чутливим до кожного слова вихователя, щоб дитяча душа відгукнулась, мов ніжна струна, на тонку музику його душі".
В. О. Сухомлинський.
"Учителі, яким діти зобов’язані вихованням, більш пошановані, ніж батьки, яким діти зобов’язані лише народженням: одні дарують нам лише життя, а другі – гідне життя".
Аристотель.
"Дитина не може чекати щастя. Вона нетерпляча. Вона хоче і повинна бути щасливою сьогодні, зараз. І який же я педагог, якщо кожна секунда спілкування зі мною не робить її щасливою, і радісною і, звичайно ж, розумною і досвідченою?"
Ш. О. Амонашвілі.
"Хай педагог завжди поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними; тоді й діти поспішатимуть до школи і радітимуть кожній зустрічі зі своїм вихователем".
Ш. О. Амонашвілі.
"У школі має бути якнайбільше яскравих барвистих годин. І для того, щоб вихователь захопив дитину розповіддю (а діти дуже люблять розповідь), потрібно бути простим і щирим, самому відчувати й уникати пишних фраз".
П. П. Блонський.
"Коли дитина бачить, що вчитель любить її, чуйно ставиться до її потреб та інтересів, готовий прийти до неї в будь-який час на допомогу, вона відповість йому любов’ю на його любов".
В. П. Вахтєров.
"Якщо ти навчаєш, намагайся говорити коротко, щоб розум слухняний відразу ж зрозумів слова і зберігав їх у пам’яті правильно. Все, що зайве, зберігати розум наш не може".
К. Горацій.
"Поганий учитель підносить істину, хороший учитель її знаходить".
Ф. -В. -А. Дістервег.
"Учитель, вихователь має бути благочестивим, розумним, сумирно мудрим, лагідним, стриманим, не лиходієм, не злим, не заздрісником, не сміхотворцем, не лихословом, а в усьому показувати зразок для наслідування, і щоб учні були, як їхній учитель".
Зі статуту Львівської братської школи 1856 р.
"Коли вчителі будуть привітні та ласкаві, не будуть відштовхувати від себе дітей своїм суворим поводженням, а будуть приваблювати їх своєю прихильністю, манерами і словами... Коли вчителі будуть ставитися до учнів з любов’ю, тоді вони легко завоюють їх серце так, що дітям буде приємніше бути в школі, ніж вдома".
Я. А. Коменський.
"Майстерність вихователя не є якимось особливим мистецтвом, що вимагає таланту, але це спеціальність, якої треба навчитись, як треба навчати лікаря його майстерності, як треба навчати музиканта".
А. С. Макаренко.
"Виховання дітей потребує найсерйознішого тону, найпростішого і щирого. В цих трьох якостях полягає найвища правда вашого життя. Щонайменша брехливість, легковажність прирікають виховну роботу на невдачу".
А. С. Макаренко.
"Виховувати - не значить говорити дітям хороші слова, наставляти і повчати їх, а передусім самому жити по-людськи. Хто хоче виконати свій обов’язок у вихованні дітей, той повинен розпочати виховання із самого себе".
О. М. Острогорський.
"Вихователь! – якою величною має бути тут душа. Справді, щоб творити людину, необхідно самому бути або батьком, або більше, ніж людиною".
Ж. -Ж. Руссо.
Світлана Весна "Мій рідний край"
Олександр Пономарьов "Заспіваймо пісню за Україну"
Тарас Петриненко. "Україна"
Пісні про рідну мову
Мої педагогічні заповіді
1. Не обманюй.
2.Не приховуй правди
3.Не давай можливості підозрювати себе в упередженості, необ'єктивності, ворожості.
4.Не відходь від намічених завдань і мети.
5.Будь прикладом для учнів.
6.Завжди будь доброзичливим.
7.Умій керувати емоціями,
8.Не вимагай від дитини неможливого, будь терплячим.
9.Підтримуй кожне досягнення учня, хвали, не бійся перехвалити.
10.Не забувай свого кредо: доброта, довіра, увага, терпіння, толерантність.
Немає коментарів:
Дописати коментар